freshtival.nl

FAQ

Hier vind je alles wat je wil en moet weten over Freshtival! Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur ons dan een berichtje via onze contactpagina!

Hoe en wat?

FAQ

Tickets

Jouw toegang tot Freshtival

Hoe kan ik mijn ticket(s) bekijken?

Je kunt je bestelling(en) altijd bekijken door in te loggen op je Absolutely Fresh-account via deze pagina. Tijdens het bestellen heb je dit ook gedaan; dat gaat op dezelfde wijze.
Je komt nu op de pagina met je bestelling(en). Door op de bestelling te klikken, kun je je ticket(s) bekijken.

Vanaf deze pagina kun je je ticket(s) beheren.

Moet ik tickets personaliseren?

Elke bezoeker van Freshtival moet zijn of haar entreetickets personaliseren om toegang te krijgen tot het festival en/of de camping.

Alle aanvullende tickets hoeven niet te worden gepersonaliseerd. Voorbeelden hiervan:

  • Upgrade DeLuxe
  • Parkeren
  • Pendelbus
  • Vooropgezette tenten
  • Munten

Startdatum personalisatie: 1 mei 2024.

Let op: je hoeft niet direct te personaliseren. Dit kan ook vlak voor het event. Als je later de naam op een ticket wilt wijzigen, dan kan dat, maar Paylogic rekent hier een kleine fee voor.

Hoe personaliseer ik mijn ticket?

Zo doe je dat:

  • Log in met je Absolutely Fresh-account via deze pagina.
  • Op je bestellingspagina kun je een ticket selecteren en kiezen voor ‘Tickets toewijzen’.
  • Je hebt vervolgens twee opties:
    • ‘Claim ticket voor jezelf’ om een ticket op je eigen naam te zetten.
    • ‘Naar vriend versturen’ als je een ticket op iemand anders naam wilt zetten.

Startdatum personalisatie: 1 mei 2024.

Het op naam zetten van tickets of het veranderen van de naam op een ticket is mogelijk tot tijdens het evenement.

Kan ik mijn (gepersonaliseerde) ticket verkopen?

Jazeker, dat kan via ons Resale Platform! De hoofdkoper van de tickets kan dit doen.

Hoe werkt het?

  • Log in op je Absolutely Fresh-account. Tijdens het bestellen heb je dit ook gedaan; dat gaat op dezelfde wijze.
  • Ga naar je bestelling en klik vervolgens in het menu op Meer acties en daarna op Doorverkoop.
  • Selecteer het ticket dat je wilt doorverkopen en vul een bedrag in.
    • LET OP: Wil je bijvoorbeeld €xx,50 als prijs instellen, gebruik dan een punt in plaats van een komma!
  • Je kunt jouw ticket(s) voor maximaal 100% van de nominale waarde (excl. servicekosten) doorverkopen.
  • Er worden 8% transactiekosten in rekening gebracht aan de persoon die het ticket koopt. Servicekosten die oorspronkelijk zijn betaald, worden niet terugbetaald zodra je jouw ticket doorverkoopt.
  • Er wordt automatisch een Resale-account voor je aangemaakt. Hiervan krijg je een bevestiging per mail.
  • Je ontvangt een bevestiging zodra je ticket is doorverkocht. Je kunt het ticket altijd intrekken zolang het ticket niet is doorverkocht of is toegevoegd aan iemands winkelmandje.

Ongeveer een maand voor het event komt het  Resale Platform online.

Er gaat toch iemand anders mee. Hoe wijzig ik de naam op het ticket?

Wil je plots iemand anders mee nemen? Geen probleem!

  • Log in met je Absolutely Fresh-account.
  • Op je bestellingspagina kun je in het menu kiezen voor Meer acties en Naamswijziging.
  • Selecteer het juiste ticket (gaat automatisch als je maar één ticket hebt).
  • Vul de gevraagde gegevens in en selecteer de juiste betaalmethode.
  • Lees de uitleg onderaan en vink aan voor akkoord.
  • Rond de Naamswijziging af door te betalen.

Het wijzigen van de naam op een ticket is mogelijk tot tijdens het evenement.

Ik ben mijn ticket kwijt. Wat nu?

Je kunt je bestelling(en) altijd bekijken door in te loggen op je Absolutely Fresh-account via deze pagina. Tijdens het bestellen heb je dit ook gedaan; dat gaat op dezelfde wijze.
Je komt nu op de pagina met je bestelling(en). Door op de bestelling te klikken, kun je je ticket(s) bekijken.

Kom je er niet uit? Geen probleem! Bezoek het Help Center van Paylogic Customer Service.

Het e-mailadres bij mijn bestelling wil ik wijzigen. Wat moet ik doen?

Log in op je Absolutely Fresh-account via deze pagina. Tijdens het bestellen heb je dit ook gedaan; dat gaat op dezelfde wijze.
Onder het kopje Instellingen kun je het e-mailadres wijzigen dat bij je account hoort. Eventuele nieuwe bestellingen worden dan aan het juiste e-mailadres gekoppeld.

Heb je al een bestelling gedaan en is daar een verkeerd mailadres aan gekoppeld? Wij kunnen dit helaas niet voor je wijzigen, maar Paylogic kan dat wel. Op deze pagina staat exact uitgelegd welke stappen je moet ondernemen.

Kan ik mijn tickets omzetten?

Jij – als hoofdboeker – kunt tickets uit de bestelling zelf omzetten als je bijvoorbeeld een verkeerde dag hebt gekozen (dagwissel) of als je wilt upgraden naar tickets met camping. Lees via deze link hoe je dit kunt doen.

Hoe werkt een Combi ticket?

Een Combi ticket kan niet worden opgedeeld in een zaterdag- en zondagticket. Dit betekent dat de persoon die het ticket op zaterdag gebruikt, dezelfde persoon moet zijn die het ticket op zondag gebruikt. Het ticket wordt op beide dagen gescand en is op naam.

Hoe werkt een groepsticket?

Een groepsticket is een normaal entreeticket. Deze zijn alleen per 5 te bestellen waarmee je €3 korting per ticket krijgt.
Je hoeft niet tegelijk met elkaar naar binnen als groep. Iedereen krijgt een eigen entreeticket.

Verkopen jullie tickets aan de deur?

Nee, er zal geen deurverkoop zijn. Tickets worden alleen online verkocht.

Tip: Houd onze Instagram-pagina in de gaten voor de laatste updates!

Moet ik de ticket(s) op A4-formaat en in kleur printen?

Nee hoor, dat is niet verplicht. Je kunt je ticket namelijk ook vanaf je telefoon laten scannen. Houd er wel rekening mee dat de internetverbinding niet altijd even stabiel is. Wij adviseren je dan ook om je ticket te downloaden op je telefoon en een screenshot te maken voordat je naar Freshtival gaat, zodat je je digitale ticket altijd snel bij de hand hebt. Zorg dat de helderheid van je scherm op maximaal staat.

Print je toch? Doe dit dan op A4-formaat, anders is de barcode te klein om te scannen.

Kunnen tickets ook gescand worden vanaf een mobiele telefoon?

Zeker! Wij adviseren je wel om je ticket(s) van tevoren te downloaden op je telefoon en een screenshot te maken, zodat je je digitale ticket altijd snel bij de hand hebt.

Zorg ook dat de helderheid van je scherm op maximaal staat.

Hoe haal ik mijn pre-sale munten op?

Na aankomst kun je je munten ophalen bij de pre-sale kassa’s met je muntenticket. De pre-sale kassa’s staan aangegeven op de plattegrond.

Waar kan ik een pendelbusticket kopen?

Je kunt pendelbustickets (retour) online bestellen, maar deze zijn ook bij de bushalte (op Enschede Centraal) verkrijgbaar.

Let op: er zijn geen tickets te koop voor een enkele reis. Bij het opstappen na afloop van Freshtival is het dus niet mogelijk om nog een pendelbusticket te kopen; het ticket moet je dan dus al hebben.

Is Freshtival uitverkocht?

Zodra Freshtival uitverkocht is, melden we dat op het nieuwsgedeelte op onze website en onze Facebook– en Instagram-pagina.

FAQ

Algemene info

Alles wat je wil weten over Freshtival

Wat is Freshtival?

Duik 17, 18 & 19 mei 2024 mee in de magische wereld van Freshtival. Een overweldigend avontuur, grootser dan ooit met 200+ artiesten, 13 stages en een fabuleuze camping. Jouw uitlaatklep drie dagen lang. Zeg maar ‘ja’ tegen die duizend nieuwe prikkels, foute knipogen en muzikale verrassingen. Of zoals wij zeggen: “Escape the ordinary and dive into another world”. 

Hoe oud moet ik zijn?

Freshtival is een 18+ festival. Dat betekent dus dat je minimaal 18 jaar oud moet zijn als je naar Freshtival gaat. Bij twijfel zullen we om een (geldig) legitimatiebewijs vragen. Ben je tijdens Freshtival jarig? Kom deze bijzondere dag dan gezellig bij ons vieren!

Wat zijn de openingstijden van Freshtival?
  • Vrijdag 17 mei (enkel voor campingbezoekers)
    – Campingterrein (Fresh Village): vrijdag 12:00 t/m maandag 12:00
    – Festivalterrein: 17:00 – 04:00
  • Zaterdag 18 mei
    14:00 – 00:00
  • Zondag 19 mei
    14:00 – 00:00
Tot hoe laat kan ik het festivalterrein nog op?

Je kunt op zowel zaterdag als zondag nog tot 22:00 uur het terrein van Freshtival op met een geldige ticket.

Kan ik het festivalterrein tussendoor verlaten?

Als je een campingbandje hebt, is dit mogelijk (via de campingentree). Heb je geen campingbandje dan is dit niet mogelijk.

Wanneer wordt de timetable bekend gemaakt?

De timetable wordt ongeveer een week voor Freshtival bekendgemaakt. Houd onze Facebook of Instagram in de gaten voor de laatste updates.

Wanneer wordt de floorplan bekend gemaakt?

De floorplan wordt ongeveer een week voor Freshtival bekendgemaakt. Houd onze Facebook of Instagram in de gaten voor de laatste updates.

Zijn er lockers?

Zeker weten! Je kunt een E-locker huren bij de entree van Freshtival en op de camping. Dit zijn lockers met een code. Bewaar je code dus goed en pas op met meekijkers. Je kunt de hele dag de locker met die code gebruiken.

Formaat van een kluisje is: 30 cm breed, 40 cm diep en 24 cm hoog.

Lockers op de camping
Formaat van een kluisje is: 30 cm breed, 40 cm diep en 24 cm hoog.

Bestel alvast je E-locker online
E-lockers zijn te koop zodra de Openbare Ticketverkoop start.

Lockercode ontvangen
Heb je online een E-locker besteld? Dan ontvang je op de dag van je bezoek om 08.00 uur jouw unieke code.

Op het festival kun je via een QR-code en een online betaling je kluisje halen. Dit geldt niet voor de campinglockers; hier betaal je met pin.

Help! Mijn mobiel is leeg... Wat nu?

Geen zorgen! Ook hier hebben we aan gedacht. Er zijn powerbanks te koop bij alle merchandisestands, freshpoints en bij de supermarkt op de camping.

Is er stromend water?

Bij de toiletten op het festivalterrein is geen stromend water aanwezig, wél desinfectiemiddel. Op de Fresh Village camping is wél stromend water.

Mijn ID-kaart is verlopen/kwijt. Wat nu?

Je bent verplicht om jezelf te kunnen legitimeren. Bij de entree controleren we daar steekproefgewijs op. Is je ID-kaart kwijt of verlopen? Maak hier dan melding van bij je gemeente voor een Verklaring van Vermissing. Samen met een document dat aantoont dat jij het bent, kun je jezelf vervolgens legitimeren.

Zijn er sigaretten verkrijgbaar?

Op het festivalterrein zijn helaas geen sigaretten verkrijgbaar. Ook mag er in geen enkele festivaltent gerookt worden!

Zijn er oordopjes beschikbaar?

Ja, deze zijn verkrijgbaar bij de merchandise stand op het festival terrein.

Zijn jullie voorbereid op slecht weer?

Freshtival heeft vele tenten, zodat je droog kunt staan en keihard door kunt feesten. Daarnaast hebben we bij alle area’s houten vloeren liggen zodat je niet in de modder hoeft te lopen. En bij echt slecht weer, hebben we poncho’s. Maar we hopen natuurlijk gewoon op een zonnetje, tenslotte hebben we dat besteld.

Werken jullie met een recyclesysteem?

Ja, dat doen we! Bekijk deze afbeelding om te zien hoe het werkt.

Ik ben iets verloren!

Tijdens en na Freshtival verzamelen wij alle gevonden voorwerpen. Alles wat niet op de dag zelf wordt opgehaald, wordt afgegeven bij de gemeente. Alle voorwerpen worden circa 2 werkdagen na het event op de website ‘Verloren of Gevonden’ gezet. Je kunt daar zelf ook een melding maken als je iets kwijt bent: zie hun FAQ voor meer informatie.

Iets vergeten in je kluisje?
Als je iets hebt laten liggen in je locker, dan kan je via dit formulier contact opnemen met Eventsafe. Zij hebben alle spullen verzameld die zijn blijven liggen in de lockers.

FAQ

Food & Drinks

Maximaal genieten

Wat kan ik allemaal eten & drinken?

We proberen ieder jaar iets bijzonders van onze food & drinks te maken. Enorm divers, kleurrijk, werelds en uiteraard overheerlijk. Het is niet toegestaan om eigen eten en/of drinken mee te nemen.

Allergie of intolerantie

We beschrijven bij de foodtrucks in onze food line up welke gerechten zij serveren en waar zij aan voldoen. Indien een gerecht gluten- of lactosevrij is, noten bevat of vegetarisch/veganistisch is, staat dit achter het gerecht vermeld. Eetsmakelijk!

Op het terrein hebben we in zeer geringe mate glutenvrij eten beschikbaar. We begrijpen dat je geen enkel risico wilt nemen op kruisbesmetting of dat het aanbod misschien te beperkt is. Je kunt dan bij hoge uitzondering je eigen (dus voor 1 persoon) glutenvrije eten meenemen.
Let op: geef dit bij binnenkomst aan tijdens de visitatie zodat de beveiliging hiervan op de hoogte is.

FAQ

Wat mag wel en niet mee?

Goede voorbereiding is het halve werk

Huisregels

Het is belangrijk om de huisregels te lezen voor je het terrein op gaat. Dan weet je namelijk precies wat je van jezelf en je festivalbezoekers mag verwachten. Je vindt de huisregels vlak voor de entree. Neem er even de tijd voor, we hebben het zo kort mogelijk gehouden.

Wat mag ik niet meenemen naar Freshtival?
  • Food & Drinks
    Het is niet toegestaan om eten & drinken het festivalterrein op te nemen. Op het terrein vind je diverse foodtrucks en drinktentjes met alle smaken van de wereld. Let op: bij het inchecken op de camping gelden andere regels. Je mag dan de eerste keer wél eten en drinken meenemen.
  • Vloeistoffen
    In verband met veiligheidsredenen is het NIET toegestaan om vloeistoffen mee te nemen (dus ook geen deodorant, deodorant rollers, haarlak etc.). Op het terrein is voldoende mogelijkheid om je even op te frissen of je haren even bij te (laten) werken.
  • Drugs, wapens en andere verboden middelen
    Alles waarmee je jezelf of iemand anders kunt bezeren of letsel toe kunt brengen, mag niet naar binnen. Freshtival heeft een zerotolerancebeleid op de aanwezigheid, het gebruik van- en de handel in drugs.
Mag ik zonnebrand meenemen?

Ja dit mag, maar alléén als de zonnebrand:

  • smeerbaar is (dus géén spuitflacons);
  • nog in een nieuwe verpakking zit.
Zijn er kledingvoorschriften?

In principe kan het ons niet gek genoeg. Het enige dat we niet willen is beledigende, racistische, veroordelende kleding/uitingen. Ook is het niet toegestaan om in kleding te komen die je als groep herkenbaar maakt. Freshtival is een laagdrempelig evenement waar iedereen zich op zijn/haar gemak moet kunnen voelen!

Mag ik professionele fotoapparatuur meenemen?

Het is niet toegestaan om (semi)professionele fotografie- en videoapparatuur (met verwisselbare lenzen) mee het festivalterrein op te nemen. Smartphones en kleine compactcamera’s met een ingebouwde lens zijn wel toegestaan.

Ons mediateam zorgt ervoor dat Freshtival Weekend zo goed mogelijk vast wordt gelegd. Deze beelden komen na het event z.s.m. online.

Mag ik een selfiestick of GoPro meenemen?

Een selfiestick is toegestaan, net als een GoPro. Schiet een leuke foto of maak een tof filmpje en vergeet ons vooral niet te taggen (@freshtival) of om de video op te sturen (info@absolutelyfresh.nl). Maar, zorg er wel voor dat je andere mensen niet tot last bent.

Mag ik banners, flyers of spandoeken ophangen op Freshtival?

Promotie is verboden op en rondom het terrein van Freshtival. Hier controleren we streng op. Eventuele boetes en/of schoonmaakkosten zullen op de desbetreffende personen en/of organisaties verhaald worden. Wees dus gewaarschuwd!

Voor advertentiemogelijkheden kun je contact opnemen via ons contactformulier.

FAQ

Munten & Betalen

Alles over betalen op Freshtival

Hoe kan ik betalen op Freshtival?

Op Freshtival betaal je met muntjes die je het hele weekend kunt gebruiken. De muntjes kun je betalen met je pinpas/creditcard (Mastercard/VISA/Maestro) of contant.

Hoe kom ik aan munten?

Tijdens Freshtival Weekend kun je munten kopen bij de kassa’s bij de entree, de kassa’s verspreid op het festivalterrein en/of bij de infobalie (voor campingbezoekers).

Maar je kunt je munten ook alvast online kopen in onze ticketshop. Na binnenkomst kun je deze munten ophalen bij de pre-sale kassa’s met je geprinte ticket of via het ticket op je mobiel.
Alle (pre sale) kassa’s staan aangegeven op het floorplan.

Hoe kom ik aan mijn pre-sale munten?

Na binnenkomst kun je je munten ophalen bij de pre-sale kassa’s met je geprinte ticket of via het ticket op je mobiel. De pre-sale kassa’s staan aangegeven op het floorplan.

Kun je de munten van de zaterdag ook gebruiken voor zondag?

Ja, de munten voor Freshtival 2024 zijn het hele weekend geldig, zowel op het festivalterrein als op de camping.

Kunnen de munten van een vorige editite nog gebruikt worden?

Nee, deze zijn niet meer geldig.

Kan ik de overgebleven munten inwisselen?

Nee, dit is niet mogelijk. Dit staat ook aangegeven bij de muntenkassa’s.

FAQ

Gezondheid & Veiligheid

Weet waar je terecht kan

Wat als ik medicijnen gebruik en/of een allergie heb?

Medicijnen, eten en vloeistoffen die noodzakelijk zijn i.v.m. allergie of ziekte mogen i.c.m. een medicijnpaspoort mee naar binnen. Een medicijnpaspoort is verkrijgbaar bij iedere apotheek. Houd hierbij rekening met een aanvraagtijd van circa 3 weken.

Te laat met aanvragen? Neem iets mee waarmee onze beveiliging ziet dat je de medicijnen of eten of vloeistoffen écht nodig hebt.

Glutenallergie?
Op het terrein hebben we in zeer geringe mate glutenvrij eten beschikbaar. We begrijpen dat je geen enkel risico wilt hebben op kruisbesmetting of dat het aanbod misschien te beperkt is. Je kunt dan bij hoge uitzondering je eigen (dus voor 1 persoon) glutenvrije eten meenemen.
Let op: geef dit bij binnenkomst aan tijdens de visitatie zodat de beveiliging hiervan op de hoogte is.

Ik ben pasgeleden bevallen en zoek wat privacy tijdens Freshtival!

Elk jaar verheugen we ons weer op de komst van de jonge moeders die Freshtival niet willen missen! Uiteraard hebben wij gedacht aan deze jonge moeders, want zij hebben soms een momentje nodig om wat (belangrijke) zaakjes te regelen. Dit kan uiteraard bij ons in de EHBO. Je kunt hier gewoon naar binnen lopen en dit hoef je vooraf niet te melden.

Ervaar je gezondheidsklachten na afloop van ons event?

We vinden de veiligheid op ons event erg belangrijk. Als je na afloop van ons event (serieuze) gezondheidsklachten ervaart, deel deze dan met ons via info@absolutelyfresh.nl.

De gezondheidsklachten worden verzameld en indien nodig, worden het type en aantal gezondheidsklachten ter kennisgeving gedeeld met de GGD.

FAQ

Vervoer

Van A naar Freshtival

Heb jij een vraag over vervoer?

Dan kun je het beste even kijken op onze vervoerspagina. Hier staat alles overzichtelijk en duidelijk onder elkaar.

FAQ

Camping

Blijf je slapen?

Waar is Fresh Village?

De camping ligt dichtbij het festivalterrein op Recreatiepark Het Rutbeek. Zo ben je binnen no-time bij je tent en andersom bij het festivalterrein. Huppelend heen, kruipend terug! Het navigatieadres is Haaksbergerstraat 1010, 7548 PC Enschede. Zet je navigatie uit zodra je de gele borden ‘Freshtival’ / ‘Camping’ ziet.

Wanneer is de camping open?

De Fresh Village camping opent op vrijdag 17 mei haar deuren en sluit (pas) op maandag (Tweede Pinksterdag).

Openingstijden:

  • Campingterrein (Fresh Village): vrijdag 12:00 t/m maandag 12:00
  • Festivalterrein: 17:00 – 04:00 (voor het feestprogramma)
Heb je een andere vraag over de camping?

Dan kun je het beste even kijken op de Fresh Village-pagina. Hier staat alle informatie die je moet weten over de Freshtival-camping overzichtelijk en duidelijk onder elkaar.

FAQ

Werken & Optreden

DJ's, vrijwilligers, vacatures…

Kan ik me aanmelden als vrijwilliger op Freshtival?

Dat kan! Help je bijvoorbeeld mee ons festivalterrein op te bouwen? Stuur dan een mailtje naar info@absolutelyfresh.nl en vermeld wat je graag zou willen doen.

Wij zijn een vereniging en/of club, kunnen wij met onze leden werken op Freshtival?

Lekker feest vieren en tegelijkertijd geld verdienen voor de clubkas? Dat kan!

Direct aanmelden? Stuur dan een mailtje naar info@absolutelyfresh.nl
Klik hier voor meer informatie.

Ik ben DJ, zou ik kunnen optreden op Freshtival? Of een demo sturen?

Helaas, we zijn op dit gebied al helemaal voorzien.

FAQ

Pers

Freshtival in the picture

Ik ben een fotograaf/journalist, hoe kom ik aan een perskaart?

Binnenkort beschikbaar.

Mag ik professionele fotoapparatuur meenemen?

Het is niet toegestaan om (semi)professionele fotografie- en videoapparatuur (met verwisselbare lenzen) mee het festivalterrein op te nemen. Smartphones en kleine compactcamera’s met een ingebouwde lens zijn wel toegestaan.

Ons mediateam zorgt ervoor dat Freshtival Weekend zo goed mogelijk vast wordt gelegd. Deze beelden komen na het event z.s.m. online.

M.u.v. een perskaart.

FAQ

Omwonenden

Kom je ook?

Komen omwonenden in aanmerking voor vrijkaarten?

Net zoals bij eerdere edities ontvangen direct-omwonenden vrijkaarten van ons. De omwonenden die in aanmerking komen voor vrijkaarten ontvangen hier in de week van 6-10 mei 2024 informatie over.

Waar kan ik mijn feedback heen sturen?

Heb je suggesties, ideeën of een klacht? Dan kun je een mail via deze link sturen. Dank.

FAQ

Mindervaliden

Wat kun je verwachten…

Welke voorzieningen zijn er voor mindervaliden?
  • Bredere entreedoorgang voor rolstoelen.
  • Speciale toiletten (meld je hiervoor bij een EHBO-punt).
  • Er zijn verschillende verharde gedeeltes op Freshtival, maar we moeten er wel bij zeggen dat sommige delen minder goed begaanbaar zijn dan de andere.
  • We zetten normale bussen in als pendelbussen, dus houdt hier rekening mee. Met een (grote) elektrische rolstoel bijvoorbeeld zul je niet mee kunnen rijden.
  • Speciale douche & wc op de camping. (Stuur ons wel een berichtje i.v.m de Freshtival-brug)

We snappen dat je misschien meer nodig hebt om prettig naar Freshtival te kunnen. We denken graag met je mee. Stuur ons een mail, zodat we samen naar een geschikte campingspot, parking en bijbehorende faciliteiten kunnen kijken.